Licenca
To delo je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 2.5:

priznanje avtorstva - nekomercialno - deljenje pod enakimi pogoji.

Celotna licenca je na voljo na spletu na naslovu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/. V skladu s to licenco je dovoljeno vsakemu uporabniku delo razmnoževati, distribuirati, javno priobčevati, dajati v najem in tudi predelovati, vendar samo v nekomercialne namene in ob pogoju, da navede avtorja oziroma avtorje in izdajatelja tega dela. Če uporabnik delo predela, kar pomeni, da ga spremeni, preoblikuje, prevede ali uporabi to delo v svojem delu, lahko predelavo dela ponudi na voljo le pod pogoji, ki so enaki pogojem iz te licence oziroma pod enako licenco.
11.

V katero besedno vrsto spadajo naslednje besede? Ime besedne vrste vpiši v prazno okence.

potopis samostalnik potopisec samostalnik
potopisen pridevnik
12.

Katere značilnosti veljajo za potopis, katere za opis poti in katere za obe besedilni vrsti? Označi ustrezna okenca.

Značilnost Potopis Opis poti
Besedilo je napisano v sedanjiku.


V besedilu sporočevalec vrednoti, presoja in komentira.


Besedilu so dodani zemljevidi, fotografije ipd.


Namen besedila je predstaviti, kako se pride iz kraja v kraj.


Tovrstna besedila pogosto poslušamo, npr. na predavanjih v knjižnicah.


Je pripovedovalno besedilo.


13.

Poslušaj odlomke iz treh govornih nastopov.

O čem govorijo odlomki iz besedil? Odgovori.

Ponovno poslušaj vse tri posnetke, nato izpolni razpredelnico.
  • V stolpec a) zapiši imena besedilnih vrst.
  • V stolpcu b) opredeli glagolski čas.
  • V stolpec c) zapiši, ali je besedilo subjektivno ali objektivno.

  besedilna vrsta glagolski čas
objektivno/subjektivno
 Posnetek 1 opis države   sedanjik
objektivno
 Posnetek 2 opis poti
sedanjik objektivno
 Posnetek 3 potopis preteklik
subjektivno
14.

V pripovedi o potovanju poišči devet jezikovnih napak. Odpravi jih.

Po 8 urni vožnji smo prispeli do niagarskih slapov. Kar nismo se mogli načuditi tej naravnih znamenitosti. Vse skupaj je popestril še ognjemet ob neki slovesnosti. Nasljedni dan smo si to čudo sveta ogledali še enkrat, a tokrat od blizu. Prečkali smo Kanadsko mejo. Tam smo se ukrcali na ladijco, ki nas je peljala pod slapove od koder poleti v samo pičli minuti priteče 156 miljonov litrov vode. Preostanek dneva smo preživeli v Kanadi in uživali v zabaviščnemu parku.

15.

Napiši pripoved o svojih doživetjih na potovanju. Pred pisanjem razmisli:
  • čemu/zakaj ste se odločili za to potovanje,
  • skozi katere kraje ste potovali in kaj ste na poti doživeli,
  • kaj si si zapomnil o znamenitostih, ljudeh in njihovih navadah,
  • ali bi potovanje priporočil tudi drugim in zakaj (ne).

Besedilo zapiši, nato ga preglej in razmisli, ali bi ga lahko še izboljšal.
Pozoren bodi tudi na jezikovne napake. Popravljeno besedilo ponudi v pregled še učitelju oz. učiteljici.

<NAZAJ
>NAPREJ147/553